shop.musicserver.cz
Evanescence, Kongresové centrum, Praha, 17.3.2018

Evanescence s orchestrem v Praze odehráli nezapomenutelný koncert

Vydáno: 18.03.2018 10:43 v sekci Naživo - Jan Trávníček | foto: Tomáš Rozkovec/musicserver.cz

Je toho tolik, co lze k práci mezzosopranistky Amy Lee na "Synthesis" napsat. Jak jí tam hraje kytaristka Jen Majura na theremin. Jak si ve zcela nové písni "Hi-Lo" zahostovala houslistka Lindsey Stirling. Nebo jak pokračuje v boji proti využívání sex-appealu k přitáhnutí pozornosti. Je zkrátka skvělá.

Live: Evanescence

místo: Kongresové centrum, Praha
datum: 17. března 2018
setlist: Overture, Never Go Back, Lacrymosa, End Of The Dream, My Heart Is Broken, Lithium, Bring Me To Life, Unraveling, Imaginary, Secret Door, Hi-Lo, Lost In Paradise, Your Star, My Immortal, The In-Between, Imperfection, Speak To Me, Good Enough, Swimming Home
Fotogalerie

Evanescence, Kongresové centrum, Praha, 17.března 2018
© Tomáš Rozkovec/musicserver.cz
Evanescence za sebou mají další těžké období, a i když ještě ani po sedmi letech stále nedodali plnohodnotnou čtvrtou řadovku, nelze říct, že by se v mezičase nic nedělo. Po loňském comebackovém turné, během něhož zavítali i na hradecký Rock for People jako jedni z jeho headlinerů, se po měsících práce dostala ven deska "Synthesis", na níž staré i nové písně dostaly elektronický háv a aranže byly přepracovány pro symfonický orchestr. Album nevznikalo snadno, a zajímá-li vás kontext, není nic jednoduššího než si kliknout na patřičný odkaz s recenzí.

Zázrakem však není jen vydání této kolekce. Je jím také uskutečnění jejího živého provedení v Praze. Podobně riskantní jednorázový projekt s nejistým výsledkem jistě nebylo snadné uspořádat a organizátorům z Fource patří obrovský dík už jen za to, že se do toho vůbec pustili. Obdobné hudební delikatesy se symfonickým orchestrem, které se nejspíš už nikdy nebudou opakovat, u nás nebývají každý den, a když už tady jsou, jde vždy spíše o zasloužilé umělce se stabilní fanouškovskou základnou, jakými jsou nebo byli například Peter Gabriel, George Michael nebo nepřekonatelný Sting. Tím spíš je fantastické, že i na Evanescence, hudebníky o generaci mladší, bylo v důstojném prostředí Kongresového centra dlouho dopředu vyprodáno.

Evanescence, Kongresové centrum, Praha, 17.března 2018
© Tomáš Rozkovec/musicserver.cz
Namísto předkapely zahrál dvacetiminutové číslo už samotný orchestr, oproti výše uvedeným zpěvákům šlo ale o komornější soubor čítající bezmála třicet lidí. Zazněla například vzletná Mozartova "La Casse", Beethovenova vážnější "Moonlight Sonata" a opět Mozartova "Lacrimosa", jejíž úvod posloužil Evanescence jako základ jejich vlastního songu "Lacrymosa". Následovala bohatě zdobená "Sally's Song" Dannyho Elfamana, autora soundtracku k filmu "Noční můra před Vánoci", což je už dlouhá léta nejoblíbenější snímek hlavní tváře večera a navíc věc, již kdysi hrála na harfu. Nejpůsobivější ale byla stejně až instrumentální verze písně "Together Again", jež svými tesknými tóny klavíru, uplakanými smyčci a vznešenou harfou poprvé začala jitřit emoce.

A emocí tentokrát bylo opravdu hodně. V hlavní části večera zaznělo kompletní album "Synthesis" s jen nepatrně přeházeným pořadím jednotlivých skladeb a kromě samotných Evanescence mu ještě zvuk dokresloval hudební režisér schovaný za hradbou elektronických hraček. A byly to právě ony, které se s podivně nazvučenými bicími Williama Hunta často s orchestrem praly o to, kdo bude více slyšet. Zejména kusy jako "Never Go Back" nebo "My Heart Is Broken" v úvodu show tak vyzněly poněkud rozpačitě. Stačilo ale, aby si Amy Lee sedla za klavír a koncert se přehoupl do prostřední části, a už jste kněžce gotického rocku s mixem pop-metalu viseli na rtech.

Evanescence, Kongresové centrum, Praha, 17.března 2018
© Tomáš Rozkovec/musicserver.cz
Úchvatné vokální exhibice, jakých se fenomenální zpěvačka dopouštěla ve skladbách jako "Lithium", opulentně velkolepé "Imaginary" nebo novinky "Hi-Lo", jež s pozměněnými aranžemi a působivými světly vystřelujícími do publika neskutečně rozkvetla do krásy, patřily k zážitkům, na jaké se nezapomíná. To ale pořád nebylo nic ve srovnání s baladou "Lost In Paradise", kterou frontwoman naplnila tolika emocemi, až si z toho mnozí museli utírat slzy dojetí.

A co teprve "My Immortal", jíž předcházel proslov o tom, jak je život těžký a že je dobře, že prostřednictvím muziky můžeme tu bolest sdílet? Měl jsem tu čest slyšet ji naživo už popáté a vždy to byl ohromný zážitek, ovšem v takto pěvecky vyšperkované a hlavně neuvěřitelně čistě andělsky odzpívané verzi to tentokrát bylo vůbec nejlepší. A dokonce ani nevadilo, že se v jejím závěru nepřidala celá kapela. Pro něco takového se těžko nachází slova a po tak emočně drásající chvíli už bylo jasné, že se nebudeme bavit o vystoupení jen aspirujícím na koncert roku. To by bylo i s přihlédnutím k neméně fascinujícím přídavkům "Speak To Me", "Good Enough" a "Swimming Home", z nichž každá píseň byla špičkovým uměním zkoncentrovaným do čtyř minut, příliš málo.

Evanescence, Kongresové centrum, Praha, 17.března 2018
© Tomáš Rozkovec/musicserver.cz
Mohli bychom sice diskutovat o tom, jak moc chyběly velkoplošné obrazovky a že celá úvodní předehrávka byla vlastně zbytečná, když po ní pak následovala čtyřicetiminutová pauza, že mohly zaznít i rockovější věci jako "Going Under", "Everybody's Fool" nebo "What You Want", ale bylo by to zbytečné otrhávaní květů z rostliny, která je sama o sobě tak krásná, že se jí jen stěží něco vyrovná. Takže žádný koncert roku. Tohle byl jeden z těch nejlepších koncertních zážitků vůbec. Za celý život.

  • Malá připomínka, co se orchestrů týče byli t... (Anonym, 18.03.2018 13:11) Reagovat

    Malá připomínka, co se orchestrů týče byli tu i odvážnější projekty, které se dočkaly živého předvedení v Česku. Vyzdvihl bych především Serje Tankiana a jeho Elect the Dead Symphony. Označit to v případě Evanescence za riskantní je hodně velkej přestřel. A opak je v tomhle případě pravdou, je to spíš sázka na jistotu.

  • amazing (Amy, 19.03.2018 15:29) Reagovat

    Byl to snad nejlepší koncert, na kterém jsem kdy byla. Amy byla skvělá, neuvěřitelně čistá hlasově, milá osobnostně.
    Moc se mi líbila i vokalistka a celé to bylo jednoduše andělsky krásné a čisté.

  • Přemýšlím, kdy jsem byl naposled svědkem ně?... (Petr, 19.03.2018 17:42) Reagovat

    Přemýšlím, kdy jsem byl naposled svědkem něčeho tak hudebně úchvatného naživo...smekám smekám smekám a ještě teď jsem v úžasu.

  • Evanescence (Ivan Mikšaník, 19.03.2018 19:43) Reagovat

    No nevím, ale řekl bych, že ten Mozart obsahoval ukázky z MALÉ NOČNÍ HUDBY... B-)

  • Za mě nejlepší co jsem kdy zažil. (Petr, 20.03.2018 09:03) Reagovat

    Na rozdíl od recenze, mne konzert přikoval do sedačky už hned od prvního tónu vystoupení Evenascence, nikdy jsem nic podobného nezažil. Seděli jsme dost vzadu, ale vždy jsem byl schopen slyšet přesně tohokterého muzikanta jsem viděl, každý tah smyčcem.... doteď mě z to mrazí... nádhera je slabé slovo....

    Jo a nevíte někdo co to bylo za orchestr a kdo dirigoval???

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Pět nejvíc heterosexuálních klipů Troye Sivana
Nejvíc nej: Pět nejvíc heterosexuálních klipů Troye Sivana Z nesmělého klučíka je dnes sebevědomý umělec a jedna z nejvýraznějších osobností queer hudby. Svou sexuální orientaci otevřeně dává najevo, ať už v textech svých songů, nebo v klipech k nim. Troye Sivan za pár dní poprvé... čtěte zde
Vydáno: 03.06.2024 16:15 v sekci Publicistika | Nejvíc nej
Livin Free - From Cradle To Coffin 8/10
Recenze: Znovuzrození Livin Free natočili skvělou desku "From Cradle To Coffin" Livin Free před lety vydali podařenou kolekci "Voices From Beyond", ale pak se nad nimi v podstatě zavřela voda. Nakonec ale Jan Holeček svůj projekt po letech oprášil, přibral do něj nové muzikanty, včetně amerického bubeníka, a... čtěte zde
Vydáno: 03.06.2024 00:00 v sekci Recenze
Slash - Orgy of the Damned 7/10
Recenze: Slash skládá na "Orgy of the Damned" radostnou, byť neobjevnou poklonu blues Ačkoliv se kytarista Slash hudebně projevuje převážně v jiných stylech - stačí jedno jméno: Guns N' Roses -, láska k blues k němu patří odjakživa. V devadesátkách sice odehrál pár koncertů se svým žánrovým projektem, k... čtěte zde
Vydáno: 02.06.2024 11:00 v sekci Recenze
Lenny Kravitz - Blue Electric Light 7/10
Recenze: Lenny Kravitz je na albu "Blue Electric Light" stále zamilovaný a předvídatelný Dvanácté album Lennyho Kravitze, nadcházející hvězdy Colours Of Ostrava 2024, vychází šest let po svém předchůdci "Raise Vibration". Jak se dalo čekat, žádné novoty se na něm nekonají. "Blue Electric Light" zní téměř pořád... čtěte zde
Vydáno: 01.06.2024 08:00 v sekci Recenze
Dua Lipa - Radical Optimism 8/10
Recenze: Dua Lipa zní na "Radical Optimism" jinak. Změnila totiž žánr Stala se zpěvačkou, módní ikonou, sběratelkou cen a díky filmům "Barbie" a "Argyle" už i herečkou. Málokdo na své kariéře maká tak usilovně jako Dua Lipa. Nelze ji ignorovat, jejím písním neutečete. Nyní ale vydala desku, která... čtěte zde
Vydáno: 31.05.2024 08:00 v sekci Recenze
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- Naživo: Rock im Park v prvním dni rozzářili Kings Of Leon, speciální duet předvedli Papa Roach s Hollywood Undead (07.06.2023 17:43)
- Video: Klip "Red Districts" kapely Eponine vytvořila umělá inteligence (17.10.2022 11:33)
- Naživo: Nova Rock v prvním dni rozzářili Muse, Evanescence a tuny bláta (14.06.2022 08:21)
- Naživo: Evanescence se v Praze vrátili ke svým rockovým kořenům (12.06.2022 09:29)
- Fotogalerie: Evanescence představili ve Foru Karlín obměněnou sestavu (11.06.2022 09:30)
- Největší hity i nová deska: velkolepý koncert Evanescence proběhne už příští pátek ve Foru Karlín (31.05.2022 16:16)
- Videoklip Evanescence "Bring Me To Life" překonal miliardu zhlédnutí (03.02.2022 17:59)
- V červnu 2022 k nám přijedou Evanescence (25.10.2021 18:26)
- Dvě cesty z (pandemické) temnoty: v Praze vystoupí Henry Rollins i Evanescence (06.10.2021 09:41)
- Recenze: Evanescence se s "The Bitter Truth" vracejí jako staří známí (26.04.2021 00:00)

ALBUM TÝDNE 23/2024

Livin Free
From Cradle To Coffin

Livin Free před lety vydali podařenou kolekci "Voices From Beyond", ale pak se nad nimi v podstatě zavřela voda. Nakonec ale Jan Holeček svůj projekt po letech oprášil, přibral do něj nové muzikanty, včetně amerického bubeníka, a pěkně svižně, bez příkras společně nahráli povedené album "From Cradle To Coffin".

8/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY (za poslední týden)

FILMSERVER.CZ PÍŠE

FULLMOONZINE.CZ PÍŠE

SPARK PÍŠE

CO, KDY, KDE   (doporučujeme)

Po 03.06.
Rakim (US) (Lucerna Music Bar, Praha)
Út 04.06.
Sting (UK) (Amfiteátr Lochotín, Praha)
St 05.06.
Charlotte Sands (US) (Kasárna Karlín, Praha)
Čt 06.06.
Nickelback (CAN) (O2 Arena, Praha)
Čt 06.06.
††† (Crosses) (US) (Roxy, Praha)
Pá 07.06.
Alfie Jukes (UK) (Café V Lese, Praha)
So 08.06.
Dropkick Murphys (US) (Velký sál Lucerna, Praha)
Ne 09.06.
Troye Sivan (AUS) (Sportovní hala FORTUNA, Praha)
Po 10.06.
Machine Head (US) (Forum Karlín, Praha)
St 12.06.
Rock For People (Park 360, Hradec Králové)

» zobrazit všechny akce «

OBLÍBENÍ INTERPRETI (za poslední týden)

Justin Bieber Prince The Prodigy Vladimír Mišík Sia Rush Taylor Swift Bono Lady Gaga Queen mp3.com Mirai Dua Lipa Billie Eilish Beyoncé Adele Kabát AC/DC Liam Gallagher Lucie Vondráčková
filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
musicserver.cz - hudba od začátku do konce
©2010-2024 IMEG s.r.o. | Vyrobil Prolidi.cz
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1803-6309
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
Tento server byl v roce 2024 podpořen Ministerstvem kultury České republiky.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver | webglobe