Hlavní obsah

Kabát tvrdí, že je nespravedlivě vyřazen z boje o nejprodávanější album

Právo, Jaroslav Špulák

Skupina Kabát tvrdí, že byla vyřazena z boje o nejprodávanější album loňského roku. Stalo se tak prý na základě špatně nastavených pravidel české pobočky Mezinárodní federace fonografického průmyslu IFPI, která prodej alb u nás monitoruje.

Foto: Milan Malíček, Právo

Skupina Kabát prodala v loňském roce 52 tisíc kusů svého alba.

Článek

Kabát loni vydal desku Do pekla/do nebe a podle údajů, které je schopen doložit, jí prodal 52 tisíc kusů. To jej řadí mezi favority kategorie Deska roku za nejprodávanější album, která bude vyhlášena v sobotu v rámci udílení Cen Anděl. Současně ale kapela tvrdí, že byla z boje o prvenství českou pobočkou IFPI de facto vyřazena.

Kabát prodával album především v prodejním řetězci Tesco, který čísla prodejů IFPI nehlásí. Tím pádem se do žebříčků IFPI nedostaly údaje, které odpovídají skutečnosti. Kapela navíc tvrdí, že podmínky nastavené IFPI již delší čas nevypovídají o skutečných prodejích alb u nás.

„S politováním musíme konstatovat, že IFPI v podstatě vyřadila z účasti o nejprodávanější nosič za rok 2015 CD skupiny Kabát Do pekla/do nebe. Čísla prodejů tohoto alba, když budou ze strany IFPI uváděna, budou zkreslená a nepravdivá,“ tvrdí v tiskovém prohlášení Kabát a její management.

IFPI: Děláme to takhle už roky

Zástupci IFPI ve své reakci uvádějí: „ČNS IFPI dodává svá data pro účely kategorie Nejprodávanější album roku již řadu let. Od roku 2010 jsou pravidla pro reporting neměnná, tedy Nejprodávanější album roku určujeme podle prodejů, které jsou součtem týdenních prodejních žebříčků ČNS IFPI. Máme tak jistotu, že referujeme ke skutečně prodaným nosičům a vyloučíme tak remitendy, stejně jako neplnosortimentní prodejny. Účast na žebříčcích je pro prodejny samozřejmě dobrovolná a ke spolupráci je nemůžeme nutit, nicméně i tak naše žebříčky představují reprezentativní vzorek trhu.“

„V rámci naší komunikace s IFPI jsme pochopili, že tato fakta vědomě nechce brát na zřetel, a udělá to, co uzná za vhodné,“ uvadla kapela Kabát. „A to jsme byli schopni jasně a transparentně doložit, a v případě řetězce Tesco jsme tak i učinili, že Kabát prodal koncovým zákazníkům za rok 2015 více než 52 tisíc kusů fyzických nosičů,“ dodali muzikanti.

Skupina Kabát obdržela za prodej alba Do pekla/do nebe na loňském prosincovém koncertu v pražské O2 areně pětiplatinovou desku.

Anketa

Máte rádi skupinu Kabát?
Ano
73,7 %
Ne
26,3 %
Celkem hlasovalo 6458 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám