LIVE: Hudební konference Nouvelle Prague - Business i zábava v jednom

Vydáno 06.11.2017 | autor: Lucie Šimůnková

Pátý ročník hudební konference a showcase festivalu Nouvelle Prague se konal jako každoročně v prostorách smíchovského pivovaru v ulici Na Knížecí. Akce s mezinárodním přesahem byla jako už obvykle plná předních hudebních agentů, promotérů klubů a manažerů kapel.

LIVE: Hudební konference Nouvelle Prague - Business i zábava v jednom LIVE: Hudební konference Nouvelle Prague - Business i zábava v jednom

Tento rok se pořadatelé zaměřili na státy V4, protože ačkoli se všichni snažíme posouvat své hudební ambice spíše na západ, je stejně tak podstatné znát hudební spektrum svých nejbližších sousedů na jihovýchodě. Line-up showcase festivalu byl proto plný nejzajímavější současné tvorby Česka, Slovenska, Polska, Maďarska a objevili se i tři interpreti z Rakouska.

Nouvelle Prague nabídl prověřená jména i něco k objevování

CO JE TO SHOWCASE FESTIVAL?

Definice je vlastně nesmírně jednoduchá. Showcase je akce, na které se ve vymezeném čase představí nadějné kapely významným lidem z branže. Dost často je to jediná příležitost v životě a kapely by proto neměly svou přípravu podceňovat. Vybírají se podle určitého systému, v případě Nouvelle Prague se jedná zejména o networking. "Některé kapely dávají doporučení, které další by tu měly zahrát. Napsat e-mail je fajn, ale nejlepší je osobní doporučení," okomentoval krátce David Nguyen, booking agent Rock For People. Ten mimo jiné prozradil, že pro nejzajímavější úlovky cestuje nejen po evropských, ale i světových showcase festivalech. V nejbližší době se chystá do Budapeště, a to 16. - 18. listopadu. 

První den konference začal časně zrána. Do Prahy se ale sjížděli lidé už pár dní před konferencí. Delegáti z Maďarska, kteří jsou stálí a vážení hosté, se například účastnili networkingové schůzky V4 už den před oficiálním začátkem.

I první veřejný panel pro delegáty s názvem Discover the regional market se věnoval celoplošné hudební scéně daných zemí. Moderoval ji Márton Náray ze SoundCzech, který se pro Českou republiku stará o export české produkce do zahraničí. Informace nabité v tomto panelu byly pro všechny víc než přínosné. Panelisté diskutovali o tradicích pořádání festivalů a proč například Maďarsko má oproti České republice o cca 1120 festivalů s návštěvností

Program byl víc než nabitý. V dalších místnostech si přihlášení delegáti mohli dát pětiminutové rande s významnými agenty bookingových agentur a prokonzultovat potenciál své kapely. V dalším sále jsme se mohli dozvědět, jak nejefektivněji zacílit na online fanoušky, něco málo o digitalizaci, ochraně životního prostředí a bezhotovostních platbách na festivalech.

Poslední panel v hlavním sále se věnoval problematice morálních a sociálních hodnot. Partner tohoto panelu, asociace YOUROPE (The European Festival Association), se snaží hudebními projekty mezinárodně předcházet rasismu, xenofobii a korupci. Mezi diskutujícími byl například Michal Kaščák za festival Pohoda.

SPOLEČENSKY UNAVENÍ, ALE ŠŤASTNÍ

Druhý den konference začala opět v 10:00, delegáti se však po náročném večeru scházeli lehce "trousivě". Během ranní kávy byla v ovzduší cítit nejistota a obava ze společných vzpomínek a zážitků minulé noci. Ovšem musíme konstatovat, že na Nouvelle Prague je sestava delegátů neuvěřitelně přátelská. Zejména proto, že se většina lidí navzájem zná či spolu externě spolupracuje. 

Nejzajímavějším panelem sobotního dne byl bezpochyby ten poslední. La Grand Listening Session. Zde zasedl jako panelista například Steve Zapp z Londýnského International Talent Booking a spolu s kolegy komentoval úryvky videoklipů. Hodnotilo se od 1-5 hvězd bez možnosti dát tři. Nálada v sále byla v tu chvíli lehce napjatá. Pouštěly se klipy kapel, které měly večer zahrát v rámci  showcase festivalu, ale některé seděly v sále. Hudebních ukázek však bylo daleko víc. Nejlépe ze všech vyšli John Wolfhooker. Rozporuplní byli kritici u At Pavillon. Na naprostém nepochopení se shodli u kapely Bert & Friends.

Ve vedlejším sále jsme mohli načerpat informace o nejefektivnějším využití YouTube a v Návštěvnickém centru opět prokonzultovat s agenty potenciál naší kapely.

Jako již každý rok, i letos se předávaly ceny za rok 2016. Během pátku mohli delegáti hlasovat pro prostor roku. Tím se stalo Café V lese. Osobností roku byl zvolen David Urban, zakladatel D Smack U promotion. Jako největší úspěch delegáti vybrali festival Let It Roll. Hudebním žurnalistou roku se stal Jan Vedral, šéfredaktor časopisu Headliner. 

Nouvelle Prague je oblíbená i mezi interprety. Na kuřácké terase jsme mohli potkat třeba Alberta Černého z Lake Malawi, či se válet smíchy po zemi s partičkou Hentai Corporation. Jak je vidno, konference je přínosná opravdu všem. Je skvělé, že se tento projekt i za těžších finančních podmínek koná. Za iREPORT jej můžeme doporučit každému, kdo se v hudebním průmyslu pohybuje jakkoliv. Tak příští rok na viděnou. 

text: Lucie Šimůnková, foto: Facebook Nouvelle Prague

Témata: Nouvelle Prague, konference, showcase

5,00

čtenáři

hlasuj
zavřít