Bratislava
Valér
18.4.2024
Veľkolepá pocta Gottovi sa blíži, no je tu problém! Bitka o maestrove piesne!
Zdielať na

Archívna reportáž

Očakávaná veľkolepá šou na počesť českého speváckeho velikána Karla Gotta sa blíži a organizátori doťahujú každý detail do dokonalosti. Niet sa čo čudovať, o megakoncerty je veľký záujem a sklamať Karlových fanúšikov by bol obrovský prešľap. Preto sa pilne pripravujú aj spevácki hostia, ktorí mu počas dvoch megakoncertov vzdajú hold jeho piesňami.

Každý dohodnutý účinkujúci sa chce pred tisícami fanúšikov samozrejme blysnúť tým najlepším vystúpením. K tomu patrí aj výber toho najlepšieho z repertoáru piesní Karla Gotta. To by pri množstve skvelých hitov nemal byť problém, no aj božský Kája mal predsa len svoje „topky“, o ktoré teraz začal medzi vystupujúcimi umelcami tvrdý boj.

Dva megakoncerty sa uskutočnia v pražskej O2 aréne už decembri, pre veľký záujem až v dvoch termínoch. K tomuto koncertnému miestu mal český slávik pozitívny vzťah, keďže tam oslávil aj svoje dve životné jubilea. Ako prináša denník blesk.cz, Karel Gott túžil osláviť v tejto hale aj svoje 80. narodeniny. Jeho zdravotný stav mu to, žiaľ, nedovolil, a tak sa rozhodol pripraviť rozlúčkový koncert a podieľal sa osobne na jeho scenári.

Na megakoncerte vystúpi aj známy saxofonista Felix Slováček:

​Keďže to bolo jedno z jeho najvrúcnejších posledných prianí, jeho milujúca manželka Ivana sa do jeho uskutočnenia odvážne pustila. Spolu s organizátormi doťahuje posledné detaily, ako napríklad, aké piesne si rôzni účinkujúci medzi sebou podelia. „Asi desať z jeho pesničiek by chcel spievať každý,“ prezradil zdroj zo zákulisia organizácie koncertu. Medzi také patrí aj legendárna Lady Karneval a zálusk si na ňu robilo aj zoskupenie Tenori. „Mali sme o ňu veľký záujem, ale bohužiaľ,“ smutne potvrdil jeden zo spevákov, Marián Vojtko. Kto bude slávnu pieseň nakoniec spievať ešte nie jasné.

Napríklad taký Felix Slováček, ktorý dlhé roky doprevádzal Karla Gotta na saxofóne, dostal to čo si zažiadal. Využil toto privilégium a zvolil si legendárnu pieseň, Včielka Mája. „Zažiadal som si ju a mám ju. Čo viac dodať,“ radostne potvrdil Slováček. Zároveň prezradil, že pieseň Adresát neznámy, povodne z repertoáru skupiny The Beatles pod názvom Me to you, zaspieva slovenská spevácka legenda, Miroslav Žbirka.

Podľa Slováčka to bol skvelý výber, „Žbirka je dobrá voľba. To by sa Karlovi páčilo,“ radoval sa slávny saxofonista. Keďže do veľkolepej akcie ostáva ešte niekoľko mesiacov, zvyšok repertoáru ostáva v rukách kompetentných. Fanúšikovia veria, že ich rozhodnutie urobí z koncertu nezabudnuteľný zážitok, tak, ako by to urobil aj sám božský Kája.