TOPlist

Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

To nejlepší od „Gentlemana“ Jima

Jim Reeves: His Personal Best - The Greatest HitsKdyž 31. července 1964 zmizel z obrazovek radarů nashvillského letiště Berry Field signál malého jednomotorového letadla, skončila jedna z kapitol americké country hudby. Ten malý bod, který během okamžiku pohasl na všech letištních monitorech, patřil letadlu, na jehož palubě byla jedna z největších hvězd tehdejší country popové scény, Jim Reeves. Zpěvák s dokonale sametovým hlasem, který byl prototypem pravého gentlemana. Zpěvák, který zrovna tak, jako v nahrávacích studiích, mohl kralovat na amerických baseballových stadionech. Děsivá nejistota trápila všechny jeho fanoušky, přátele i kolegy celé dva dny. Dva dny nepřetržitého pátrání, do kterého se zapojila dvanáctka letadel, dvě helikoptéry a několik stovek mužů. Dva dny, na jejichž konci se potvrdila ta nejhorší varianta. Těla Jima Reevese i jeho manažera Deana Manuela byla nalezena ve zdemolovaném vraku jejich letounu. I když Reevesova hvězda stála během jeho života hodně vysoko, po jeho smrti vystoupila ještě do mnohem závratnějších výšin. Jimovy nahrávky nezmizely, naopak! Objevovaly se s čím dál větší pravidelností na předních místech countryových žebříčků. A nejenom to! Dokonce se objevila i celá řada dosud neznámých Reevesových songů. Písně Jima Reevese se staly doslova kultovní záležitostí. Třicet nejznámějších a nejslavnějších naleznete i na nejnovějším výběru s názvem His Personal Best – The Greatest Hits, který vyšel v březnu 2004 na labelu společnosti BMG.
Hned první singl, který je na albu obsažen, byl vydán až dva roky po zpěvákově smrti. Píseň „Distant Drums,“ byla původně natočena jako demo nahrávka pro její autorku Cindy Walkerovou. Dva roky po zpěvákově smrti ji producent a skvělý kytarista Chet Atkins oprášil, remixoval a přivedl tak na svět další z nezapomenutelných Jimových hitů. Ostatně, jen o rok později ho do svého repertoáru zařadil i Jiří Grossmann. A i jeho „Vzdálené bubny“ měly u českého publika velký úspěch. Jiří Grossmann měl vůbec poměrně velkou zásluhu na importu Reevesových písní do českých zeměpisných šířek. Kromě již zmíněné skladby „Distant Drums“ nalezneme na albu ještě další dvě, které mají své české protějšky díky Jiřímu Grossmannovi. Je to slavný „The Blizzard“ (spoluautorem českého textu je Jan Vyčítal) a hlavně pak skladba „He’ll Have To Go,“ kterou u nás dokonale proslavila Eva Olmerová jako „Čekej tiše.“
Samozřejmě, že zmíněné skladby nejsou jediné, které na albu Jim Reeves: His Personal Best nalezneme. Kdyby byly snímky na desce řazeny chronologicky, dal by se na nich velmi dobře zmapovat i Reevesův pěvecký vývoj. Jeho první nahrávky pro značku Abbott Records nebyly zdaleka tak uhlazené. Jejich charakteristickým rysem byla spíše klasická honkytonková rozvernost, podpořená řízným a rytmickým zvukem piana. Léta u společnosti Abbott jsou na albu reprezentována prvním Reevesovým No. 1 hitem „Mexican Joe“ i další úspěšnou skladbou „Bimbo,“ obě z roku 1953. Ve stejném duchu se nese i nahrávka z roku 1955 „Yonder Comes A Sucker,“ která však již vznikla v produkci společnosti RCA. Ovšem jasně pozorovatelný zlom v Reevesově pěveckém stylu přišel až v roce 1957 s písní „Four Walls,“ ve které zpěvák naplno uplatnil svůj charakteristický sametově uhlazený hlas, díky kterému se píseň okamžitě vyšvihla nejenom na přední příčky country žebříčku, ale dokonce bodovala i na popové hitparádě.
A takto by bylo možné pokračovat i dále, protože pokud se podívám na tracklist alba, tak mi nezbývá než konstatovat, že co píseň, to hit. Škoda jen, že autoři kompilace nezařadili (s výjimkou již zmíněného snímku „Distant Drums“) na seznam písní některou z „posmrtných“ nahrávek Jima Reevese, které vznikly elektronickou cestou a které by byly jistě vítaným dokreslením Reevesovy kariéry.
I přesto je však album Jim Reeves: His Personal Best velmi zajímavým titulem, který bezesporu potěší všechny příznivce klasické country music a určitě může sloužit jako více než reprezentativní výběr z katalogu tohoto legendárního zpěváka. Takže, máte-li rádi typicky uhlazený Nashville Sound, je kolekce největších hitů Jima Reevese to pravé pro vás.

Jim Reeves: His Personal Best – The Greatest Hits
2004, BMG, celkový čas: 75:25
Distant Drums • Is This Me • Welcome To My World • Losing Your Love • Blue Side Of Lonesome • I’m Gonna Change Everything • I Guess I’m Crazy • Angels Don’t Lie • I Won’t Come In While He’s There • He’ll Have To Go • The Blizzard • Snowflake • This Is It • I Love You Because • Guilty • I Missed Me • I’m Gettin’ Better • Home • Billy Bayou • Mexican Joe • Blue Boy • Four Walls • According To My Heart • Yonder Comes A Sucker • Bimbo • Anna Marie • Am I Losing You • I Won’t Forget You • Is It Really Over? • Adios Amigos

avatar Autor: on 20.4.2004. Filed under Recenze. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*