Hlavní obsah

RECENZE: Kryštof slavil na vlně euforie

Právo, Jaroslav Špulák

Skupina Kryštof slavila pětadvacet let své existence dvěma velkými koncerty na Stadionu Evžena Rošického v Praze na Strahově. Na sobotní a nedělní přišlo v součtu 67 856 diváků, přičemž v sobotu se jich sešlo čtyřicet tisíc a bylo vyprodáno. Druhý se konal v předvečer svátku Kryštofa, a možná i kvůli tomu není divu, že se vznášel na vlně euforie.

Richard Krajčo na Strahově

Článek

Podobně velkých koncertů českých skupin u nás není mnoho. Kryštof původně plánoval jen jeden, jenomže zájem o něj byl tak obrovský, že k jeho uspokojení musel přidat druhý. I na něj se přirozeně připravil důsledně a umně jej ve více než dvou hodinách kočíroval k závěrečnému ohňostroji, když už pořádnou chvíli před tím většina diváků na stadiónu tančila, případně se radostně vlnila v bocích. Proběhla i mexická vlna.

Začátek přitom nebyl zrovna rázný. Po úvodní projekci fotografií a psaných informací o nejdůležitějších momentech kariéry formace začal Richard Krajčo v přední části dlouhého mola zpívat jen tak s kytarou svůj první hit Lolita. Bylo to překvapivě komorní, tím spíš, když obvykle takové koncerty začínají razantním nástupem. Spoluhráči se však ke zpěvákovi záhy přidali a s následujícími písničkami už rozproudili dobrou popovou zábavu.

Nikos Petros Kuluris a Richard Krajčo v neděli večer na Strahově.

Dorazili na ni i dva hudební hosté. Nejprve přišel na pódium popřát slovenský raper Majk Spirit, jenž si s kapelou zazpíval tradičně o tom, jak na sobě musel makat, ke konci se pak objevil i Petr Janda ze skupiny Olympic. S Kryštof zpíval a hrál na kytaru dvě své skladby, přičemž by jistě bylo zajímavé, kdyby se v sólovém pěveckém partu alespoň v jedné přidal i Krajčo. To se ale nestalo, historicky zajímavý moment se nekonal.

On si nicméně dostatečně užil všech hitovek, kterých už má Kryštof ve svém portfoliu požehnaně, stejně tak novinek, jež byly představeny před pár měsíci a které kapela nahrála ve Spojených státech.

Richard Krajčo oslavuje pětadvacet let kapely Kryštof.

Zvuk koncertu byl obecně kvalitní, jen se v něm občas ponořil nějaký ten pěvecký part, kapela hrála stabilně výborně a Krajčo zpíval s nadšením, stejně tak celé vystoupení moderoval. Zpočátku možná bylo těch slov příliš, nicméně – jak bylo řečeno – koncert gradoval a ve výsledku dopadl tak, jak dopadnout měl. Zvítězily písničky.

Skupina měla základnu na obrovském pódiu, které za ní uzavíraly obrovské projekční stěny, na nichž běžely záběry tematické i koncertní. Před ní se hluboko do řad fanoušků táhlo dlouhé molo, na které muzikanti s chutí vybíhali a dostávali se tak divákům doslova na dosah. Na obou stranách vedle pódia visely dvě další obrazovky, na nichž bylo mimo jiné vidět často velmi detailně do tváří vystupujících.

Richard Krajčo zpíval i mezi diváky.

Při vstupu na koncert dostali diváci náramky, které se během koncertu několikrát rozblikaly v různých barvách a dotvářely atmosféru setu. Malé ohňostroje během něho korunoval velký v úplném závěru, došlo i na konfety a za zmínku stojí i rozdováděný světelný park.

Krajčo dvakrát vyběhl zpívat mezi diváky, spravedlivě na obě velké tribuny, a v přídavku cestoval davem fanoušků na kole, aby v cíli své krátké vyjížďky políbil svou partnerku Karin Babinskou v přímém přenosu. Atmosféra večera byla i kvůli tomuto momentu osobní a zdravě mejdanová. Byla to zkrátka dobře připravená oslava, taková, na kterou se nezapomíná.

V jejím předprogramu se rolí dalších gratulantů s chutí zhostili Hodiny, Sebastian a Jelen.

Kryštof
Stadión E. Rošického, Praha, 17. září