gototop

FOLKtime - Vaše brána do světa folku

FOLKtime, folk, country, tramp, jazz, swing, rock, fejeton, reportáže, chat, inzerce, aktuality, rozhovory, recenze, MP3

Velké recenze Malé recenze Dobře uleželé recenze Povídačky Vyšlo jinde Hrubky Hrubky
27.09.2016 Devítka přináší řadu perel. Zní hodně folkrockově, ale nepřekvapí (Tomáš Hrubý)    PDF Tisk Email
Vyšlo jinde

Deska Je to boj! rozprostřená mezi nahalené didjeridoo na úvod a krásně zpívající trubku v závěru: překvapuje vás, že je to Devítka? Jedná se o zatím asi nejfolkrockovější (Čarovný kvítko, Manon, Stárnoucí muž) album Devítky, což už ale překvapení není, jen pokračování vývoje kapely. Příliš nepřekvapí ani hudba (spolu s texty až na jednu výjimku kompletně Brož): dost připomíná předchozí autorovu tvorbu, občas i někoho jiného (Vlastu Redla v Dcérence, například). Refrény někdy přinášejí místo vyvrcholení sešup k jednoduchosti, v muzice i sloganu (Je to boj, Amerika, nejhůř Tenkrát se sladkobolným „tenkrát bylo nám líp“). Nicméně na texty si Honza dává tradičně větší pozor. Najdeme tu sice několik míst tahajících za uši, ale i řadu perel a hlavně většinou dobře napsané poetické texty.

CD má neošizenou délku, ale nad některými tracky krčím rameny. Píseň pro Slávka Janouška je (přes rozpačitý závěr) prima dárkem k narozeninám, ale patří na album? Tenkrát je nevyrovnaný pokus o apokryfní téma, Pod křížkem už vyšla na CD Žalman & spol. …v roce jedna. Matějíčku, Matěji je nevýrazná ukolébavka a Presvjataja mati (Ondřej Soukup) píseň z filmu Nejasná zpráva o konci světa, jejímž jediným důvodem k zařazení je jistě to, že se líbí Jindřišce Brožové, která ji (hezky) zpívá. Ale stačí to? Aranže jsou promyšlené a celkem pestré. Akustickým kytarám tentokrát dominují „nylonové“ španělky. Petr Havrda obsluhuje nenápadně, leč přínosně i kytary elektrické, baskytara Jana Klupky skvěle tvrdí muziku. Z hostů se nejčastěji ozývá Daneš Marinica na bicí a Ivan Šmejda na klávesy.

Honza Brož & Devítka - Je to boj!
Honza Brož & Devítka: Je to boj!
Vydavatel: vlastním nákladem
Vydáno: 2016
Hodnocení desky: 6,70/10
Seznam písní: Čarovný kvítko • Morana • Manon • Píseň pro Slávka Janouška • Tenkrát • Modlitba k létu • Slunce nad Utopií • Pod křížkem • Matějíčku, Matěji • Stárnoucí muž • Presvjataja mati • Je to boj! • Dcérenka • Třetí zvonění • Amerika
Co o albu napsal Miloš Keller: "Je to trošku boj rozlišit jednotlivé písně, ale pokud to vezmeme tak, že je to kompaktní a stabilní "devítkovský" zvuk, pak je deska předvídatelná." (7 bodů)